Generátor šťastia, alebo “passion for fashion”

01.02.2010 01:02

“Neverím v ľudí, ktorí si myslia, že oblečenie nie je dôležité.“ Povedala raz Miuccia Prada, dedička talianskeho módneho domu, ktorého kolekcie sú synonymom luxusu a nejedného slastno-smutného vzdychu pred výkladom. Ťažko asi argumentovať proti, keď uvážime, že spomenutá dáma pochádza z rodiny, ktorá sa o tri roky môže popýšiť storočnou tradíciou v oblasti módy. Miuccia postavila na kabelkách, topánočkách, šatočkách svoje živobytie a povedzme si úprimne, stav bankového konta iste nevyžaduje čakanie, kedy jej muž posunie svoje jazdené auto, nech môže voziť deti do školy.

Miucciu Pradu a s ňou i hŕstku ďaľších teda považujme za výnimku, no čo my ostatné? Ako veľmi potrebujeme kabelku v cenovej hladine dvoch priemerných platov v našej krajine? Či preslávené strieborné topánky od Manola, ktoré síce nemáme kam nosiť, ale tvorcovia seriálu Sex v meste o nich dokázali nakrútiť celý jeden diel? A ak tvrdíme, že potrebujeme, tak prečo? Aby nám na jednom firemnom večierku, ktorý celý strávime so sklonenou hlavou, lebo sa na ne nemôžeme vynadívať, kolegyňa povedala, že by za také zabila a že sú krásne? Chápem, že to je dostatočný dôvod, no pre istotu, v pátraní aj po ďalších, som si ich toto leto šla vyskúšať. Chcela som poznať pocit, pre ktorý si ženy dvakrát ročne, počas výpredaja v malom obchodíku Manolo Blahnik v New Yorku, navzájom potkýnajú nohy a zarývajú akrylové nechty do tej nepriateľskej ruky, čo sa chystá ukoristiť ich vysnívaný pár.

Strieborné lodičky s otvorenou špičkou zdobenou štrasovou sponou, pre ktoré Carrie Bradshaw vypísala svadobné oznámenie, že sa ide vydávať za seba samú, skromne „lákali“ z najspodnejšej zasklenej poličky za rohom. Predavačovi v Gucci obleku som zaspievala svoju veľkosť a za chvíľu kľačal na kolenách, z vrecka vyťahoval čistú silonkovú podkolienku a nasadzoval mi obuvnícky „šperk“. Už toto nie je zlé, myslela som si. No keď som sa postavila, pochopila som prečo nám jedny, tie správne topánky, vystačia, ako niekoľkomesačný generátor šťastia a radosti zo života. Nie je to tým, že nohy máme v pohodlí, ani to, že sú fakt krásne. Je to to, čo reprezentujú. Každý kúsok módy, ktorý si na seba dáme sa stane našou súčasťou. To znamená, že ak si obujeme topánky, ktoré sú stelesnením luxuxu a krásy, aj my samé máme pocit, že sme výnimočné, krásne a chcené. A tento pocit je ten generátor. Samozrejme, topánky sú v tomto prípade len symbolom. Môže to byť aj sveter z H&M, ktorý svieti z výkladu, či šaty z Manga. Cenovky tu nehrajú rolu. Dôležitý je pocit, ktorý prichádza, keď sa s vecou stotožníme.

Ako povedala Coco Chanel: „Móda je niečo, čo nie je prítomné iba v oblečení. Móda je vo vzduchu. Má to čosi s myšlienkami, so spôsobom akým žijeme, s tým čo sa okolo nás deje.“ Tak dámy, myslime veselo. Hitom jarných kolekcií sú potlače a farebné vzory, a keď sa stotožníme s tými, bude to usmievavá a šťastná jar.

Autor: Zuzana Beláková /le PROVOCATEUR

/Autorka sa pohybuje v mediálnej oblasti. Je členkou tímu www.noveTVARE.sk - prvej internetovej agentúry na Slovensku. Spomínaná agentúra zastrešuje vyše 3.500 ľudí do reklám, modelingu či hostessingu. Okrem iného organizuje aj kurzy IMAGE-MAKER. Na nich vychováva profesionálnych vizážistov a módnych štylistov. Pridajte sa aj Vy. /

Diskusná téma: Generátor šťastia, alebo “passion for fashion”

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok