Prosperita prináša šťastie

24.08.2010 20:50

 Osobná prosperita - je súhrn všetkého podstatného, čo sa darí v prioritách v živote rozumného človeka. Okrem individuálnej prosperity existuje aj prosperita kolektívna (krajina, firma, organizácia). Diskutujeme o nej, snívame o nej a každý by jej rád mal pre seba i svojich blízkych čo najviac.

 

Rýchloprepínače pokoja v duši

     Pohoda v duši (uvoľnenie) je základom k dobrým ideám (nápady). Lebo v zákazoch, strachu a nepokoji sa najlepším dielam nedarí. Viac sa práca darí, keď máte pokoj, slobodu a kľud. Preto zastávame názor, že najprv pohoda v hlave (DUCH) a až potom aj prosperita v peňaženke (MATÉRIA)J...

     Priamo k tejto téme boli napísané aj knihy „Pohodou k prosperite – Wellness a Carpe diem (2005) a Pohodou k prosperite II. – Slovenský profesoring šťastia (2006), Pohodou k prosperite III. – Univerzita života (2007), Pozitívne myslenie – ako začať (2008)“, ktoré inšpirujú k lepšej kvalite života a smerujú komplexne k téme poradenstva života – life management.

 

Modlitba k prosperite v praxi

     Trápiť sa oplatí len nad vecami, na ktoré dosiahneme a ktoré „stoja za to“. Naučiť sa treba  žiť v harmónii so sebou samým, v harmónii s ostatnými ľuďmi a prírodou. Bez sebalásky je cesta k prosperite nemožná. Preto nezabudnite sa mať aj viac radi.

     V danom smere najmúdrejšia nadčasová modlitba filozofa znie asi v nasledovnom duchu: „Bože daj mi rozum, aby som rozpoznal podstatné problémy od nepodstatných. Daj mi zdravie, silu a odvahu – aby som tie podstatné a najdôležitejšie vedel vyriešiť. Daj mi poznanie a vedomosti – aby som sa tým, ktoré vyriešiť nemôžem a neviem – vyhol a netrápil sa nad nimi. A dopraj mi aj toľko potrebné šťastie – aby som vždy vedel včas rozpoznať medzi nimi ten rozdiel (t.j. ktoré sú podstatné a riešiteľné od tých, ktoré sú nepodstatné a alebo neriešiteľné...)...“.

 

Cieľ je treba vidieť, ak chcete terč trafiť

     Ak chceme trafiť do terča, musíme ho najprv vidieť. Ak chceme mať kvalitnú predstavu o vlastnom šťastí a osobnej prosperite, je vhodné napísať si k tomu pár bodov na kúsok papiera a pravidelne sa k nim v akejsi bilancii života vracať a prehodnocovať, čo sa darí , čo menej a čo sa zatiaľ vôbec nedarí. Dôležité je sledovať obsah a ducha myšlienky viac ako formu. Hlavných a zmysluplných cieľov snaženia sa v relatívne krátkom živote na planéte Zem pre rozumného človeka nie je až tak veľa. 

     Jeden z talianskych odborníkov na psychológiu a tvorivosť – Sergio Giassani -  už v roku 2001 publikoval úvahy o tom, že tvorivosť najviac ubíja naša vlastná hlava, ktorá je plná zákazov.

Autor: Emil Burák