Šťastie podľa Tamary Tainovej

08.02.2010 06:53

Bol deň ako každý iný a ja som išla vybrať poštovú schránku. Bola plná reklamných letákov, ktoré majú v našej rodine veľmi malú životnosť. Končia jednoducho v koši. Neviem, prečo som sa pri jednom z nich v ten deň zastavila a začala ho listovať. Do očí mi padla malá noticka nenápadne „pohodená“ na vrchu jednej strany. Krátka a na pohľad bezvýznamná. Jej obsah mi vyrazil dych. Stálo v nej toto:
Jeden indický guru raz povedal svojmu žiakovi, ktorý zúfalo túžil po šťastí: „Prezradím ti tajomstvo. Ak túžiš po šťastí, buď šťastný.“

Odvtedy prešlo niekoľko rokov, no ja si sporadicky na ten odkaz spomínam. V okamihoch, keď ma premkne smútok alebo pocit nešťastia. A nemusí ísť o ten najťažší kaliber, už som si všimla, že dokážem byť občas smutná aj bez nejakej veľkej príčiny. Možno sú za tým erupcie na slnku, sychravé dni, nedostatok spánku, alebo nejaký stres. Nedorozumenie s blízkymi, alebo trebárs sklamanie, že sa mi čosi nepodarilo tak, ako som si to želala. A vtedy si spomeniem na slová toho indického guru a tlieskam mu v duchu za jeho múdrosť. Pretože šťastie je predovšetkým naša schopnosť byť šťastným. Netrápiť sa pre malichernosti a vychutnávať si okamihy, ktoré nás robia šťastnými. Nezávisle od tých erupcií.
Hovorí sa, že len ten, kto prežil veľké nešťastie, dokáže byť naozaj šťastný. Držím palce všetkým, aby ten svoj recept na šťastie našli skôr, ako ich to naučí nejaký bolestný zásah osudu.

 Vaša Tamara

 

 Tamara Tainová je milujúca mama dvoch detí, inak úplne obyčajná baba, ktorá sa rada smeje, a ktorá sa rozhodla búriť proti nezmyselným konvenciám. Napríklad pomocou svojich kníh, z ktorých Je to inak mami... , práve vychádza

Diskusná téma: Šťastie podľa Tamary Tainovej

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok