Keď krása predbieha šťastie.

11.06.2010 11:24

Či čítam časopis, alebo pozerám telku, z oboch v poslednej dobe nadobúdam dojem, že na svete žijú iba pekné baby do tridsať rokov a päťdesiatpäť kíl. Je jedno, či si prezeráte fotky z runway show Vivienne Westwood, fotonávod, ako sa cvičením zbaviť jarnej únavy, alebo televízne noviny.

 

Číhajú na každom rohu. Keď sa už však ich mladé, bezchybné (no napriek tomu, ešte pre istotu aj retušované) tváričky objavia v reklame na krém proti vráskam, a nikto sa nad tým nepozastaví, treba spozornieť: Skreslila nám mediálna kampaň zvaná "ideál krásy" reálny úsudok nad sebou samými? Úprimne, koľké z nás sa už niekedy cítili zle pri listovaní v dámskom časopise? Ja môžem čestne, s rukou na srdci povedať, že sa ma minule zmocnil latentný záchvat žiarlivosti nad reklamou na masážny gél proti celulitíde. Dievča, ktorej stehná celulitídu nevideli ani počas pobytu v ľôžkovej časti estetickej chirurgie, sa na mňa cez dve stany usmieva ponad malý okrúhly zadok vo fialových plavkách. Nemôžem povedať, že by mi príroda, čo sa postavy týka, nedopriala, no vedľa tejto slečny by som sa na kupku nepostavila.

Dievčatá s BMI indexom tak nízkym, že by sa o ne zaujímala i humatitárna pomoc OSN sa na móla dostali začiatkom 21. storočia a po desiatich rokoch sa módny svet konečne začal spamätávať. Vystúpené lícne kosti, ktoré s troškou „líčok“ urobia zázraky na fotkách a chodiace „vešia-cice“ ovplyvnili nie len miliardy tínedžeriek, ale i racionálne, praktické ženy, ktoré sa samé presvedčili, že takto by mali vyzerať a neraz na to stavili svoje zdravie. Anorexia, bulímia a depresie zažili dvoj zlatý vek, no azda konečne svitá na lepšie časy. Marcový Vouge si stanovil ako hlavnú tému metamorfózu ideálu krásy na čosi, ak už nie skutočnejšie, aspoň zdravšie a módne domy sú pri výbere modeliek ochotné konečne stanoviť aj minimálnu hranicu v kolonke „váha“.

Revolúcie sa zo dňa na deň nedočkáme, a kým sa catwalk naučia ženy typu „Dove – za skutočnú krásu„ pretečie ešte vo „fiktách“ veľa potu. Esteže budú tie voľby, aspoň pri väčšine billboardov sa máme dôvod cítiť ako modelky už dnes. Krása je stav mysle, tak si spomeňme ako nám je fajn a urobme si ďalší šťastný deň.

 

Autor: Zuzana Beláková /le PROVOCATEUR
 
/Autorka sa pohybuje v mediálnej oblasti. Je členkou tímu www.noveTVARE.sk - prvej internetovej agentúry na Slovensku. Spomínaná agentúra zastrešuje vyše 3.500 ľudí do reklám, modelingu či hostessingu. Okrem iného organizuje aj kurzy IMAGE-MAKER. Na nich vychováva profesionálnych vizážistov a módnych štylistov. Pridajte sa aj Vy.